Що таке міцна
чи антикрихка команда?
11.10.20
Олеся Архіпова
Що таке міцна чи антикрихка команда?
Міцна команда - це не про комфорт і гармонію, це про впевненість в людях, а значить термінах, результатах і відповідно у прибутках.

Власник Бізнесу - це той, хто діє в невідомому, а впевненість в людях, термінах, результатах - необхідність для прогнозування прибутків. Має лишатись тільки одне невідоме - поведінка ринку, зміна якої для міцної команди - нова задача.

Карантин добре показав що таке антикрихка команда. Це не команда, у якій немає конфліктів, це команда, яка має багато непорозумінь та претензій, які постійно потрібно проговорювати.

Чому так?

Бо команда, яка не має конфліктів, просто не пройшла перший важливий етап - побудову довіри.

«Від мене пішов менеджер, забравши з собою частину клієнтів. Я не міг зрозуміти чому так сталось, втратив довіру до команди в цілому, бо тепер не відомо хто наступний. Пізніше вирішив все ж таки зрозуміти причини такої поведінки.
На що він сказав: "3 роки тому, коли ми тільки будували офіс, ти забрав собі стіл, який я хотів».

Питання того, що про стіл було не проговорено, не питання стола - це питання довіри. А довіра - це фундамент, щоб клієнти були моїми. Моїми мають бути менеджери, а вони будуть такими тільки тоді, коли буде довіра.

Що таке довіра, і чи є вона у вас в команді?
Пропоную 2 твердження.

1 глибина поняття
Довіра - це : "Я знаю, що люди зроблять те, чого я чекаю від них і не зроблять те, чого я не чекаю від них".
2 глибина поняття
Довіра - це: "Я можу витримувати поруч з тобою стан своєї і твоєї вразливості".

Як її будувати:
1) постійні, регулярні, системні спільні наради, обговорення, на яких є зворотній зв'язок, виявлення та виправлення помилок. Помилка - крок до розвитку.
2) неформальне спілкування, розмови про особисте.
3) ініціатива від менеджера щодо проговорення проблемних моментів

Коли є довіра ми йдемо далі й формуємо відкритість. Довіряти означає говорити відверто.

Тому для прокачки відвертості є круте питання:
«Що я можу робити, щоб тобі було краще працювати зі мною?»

Коли кожен член команди так питає у колег - це практика, яка призведе до мегаміцності.

Рухаємось далі. Команда довіряє і говорить, а як щодо відповідальності?

Це той момент, коли варто працювати із відповідальністю.
- Я кажу, а вони не відправляють звіти клієнтам.
- І що стається після?
- Як папуга повторюю.

Щоб команда була відповідальна, вона має розуміти, а що буде, якщо ...?
Повинна бути вимогливість. "Я вимагаю від всіх результат" - це не вимогливість.
Кожен член команди, відповідно до своєї ролі й повноважень, вимагає від інших виконання і якості тих речей, що залежать від них. Тут ключове слово - кожен.
Останнє, але важливе - спільний результат, а не особистий. Тобто мій особистий результат - це частина спільного та навпаки.

Часта проблема - війна між продажем та виробництвом. Коли відділи та керівники відділів - не команда, а захисники свого відділу, тоді йде запекла боротьба.
Що робити?

Робіть з керівників різних підрозділів команду та ставте їм спільні цілі. Наприклад, продаж і виробництво разом мають спільну ціль на місяць : реалізувати проєктів на суму 150 000 грн. Тобто, ціль не для відділів. Продаж не зможе зреалізувати продукцію, якщо вона не виготовлена. Тут вже варто покреативити та вигадати щось таке, що можна буде реалізувати лише об'єднавшись.

Міцна антикрихка команда - це не розкіш, а фундамент, який збереже витрати та принесе прибутки, навіть в кризі.
Made on
Tilda