Хто ти?


Як ідентичності впливають на менеджмент?
30.04.20
Олеся Архіпова
Хто ти?
Те, як ми та наші команди відповідають на це запитання, може показати нам з якими проблемами ми стикаємось зараз та які загрози можуть чекати нашу команду та бізнес в майбутньому.

Ідентичність - це рамка, з якої ми діємо, точка, з якої дивимось на ситуацію, місце, з якого ми погоджуємось та не погоджуємось на щось, мріємо, дозволяємо з собою щось робити.

Перше, з чого я починаю дослідження стану команди - визначення ідентичності кожного члена команди.

Є дві важливі ідентичності у кожного члена команди, без яких складно бути продуктивними:

1 - ідентичність ролі, яку займаєш, з усвідомленням свого рангу в цій ролі.
Проблеми з цим дуже помітні. Наприклад, коли людина лише почала роботу на певній посаді й ще не може себе ідентифікувати, чи змінює вид діяльності, або через якісь обставити займає роль, з якою себе не ідентифікує.
2 - ідентичність члена організації , в якій працює. Зазвичай такі ідентичності звучать як ваша назва в іменнику.

Хочу поділитись з вами одним кейсом, в якому моя задача полягала в допомозі команді. Їм потрібно було визначити свої проблеми та сформувати бачення майбутнього.

В команді три людини. Один з них керівник бізнесу й ще двоє займаються виробництвом і продажем. Ніби мають ролі. Проте, людина, що займається продажами теж займається виробництвом. Та й керівник і з самого початку був класним майстром. Його історія почалась з виробництва, далі - розширення команди, а потім втома від виробництва й рішення обіймати лише керівну посаду.
В ході роботи було виявлено багато проблем. Через них, власне, команда пішла у прихований конфлікт. Керівнику було очевидно, що команда не продуктивна, але що саме її такою робить - не зрозуміло.

Виявлені проблеми :
Проблеми, з якими стикалась ця команда:
- затягнуті комунікації з клієнтами, провалені дедлайни;
- накопичення конфліктів між відділами виробництва і продажу, що демотивувало;
- припинення потоку нових клієнтів;
- постійні клієнти відмовлялись платити за новим прайсом.

Все це впливало на прибутки в організації та на моральний стан членів команди.

Першим джерелом проблем була відсутність ідентичностей.

- керівник, який виріс з виробника і став менеджером, не взяв собі ідентичність менеджера. Він відчував все, що не стосувалось виробництва з самого початку розширення команди, як додаткову складову, а не як частину його нової зміненої ролі. Не усвідомивши свою ідентичність та її впливову роль для інших, він не міг створити відчуття безпеки та довіри в команді.

- людина, яка займалась продажами, не відчувала себе в своїй ролі. "Я виробник", - думала вона. Саме тому момент, коли треба було передати клієнта на виробництво, не формувалась система. Працівник пробував з кожним клієнтом якомога довше залишатись "обличчям виробництва". Через відсутність ідентичності продажника, працівнику було складно залучати "холодних" клієнтів. Він робив це, але через те, що відчував таку роботу чужою для себе, знаходив виправдання, щоб не робити.

- майстер на виробництві був учнем керівника, який так і не зміг прийняти свій високий ранг того, хто може тепер не тільки слухати, а і будувати свої процеси.

- усі троє працівників не мали ідентичності організації (чому - інше питання) лише майстрів виробництва. Їх клієнти не знали з ким вони працюють, оскільки бачили обличчя не організації, а конкретну людину.

Відповідно кожен йшов до своєї цілі, а не до спільної.

Спочатку, команда не могла зрозуміти, як ідентичності пов'язані з фінансовими втратами та демотивацією, але в ході роботи над помилками, став зрозумілий механізм.

Просте питання "хто ти?" й робота з тим, щоб відповідь на нього відповідала ролі та організації , допоможе вам сформувати сильну команду для бізнесу.


Made on
Tilda